۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷

از سوی طهرانچی؛

نظام نامه پیاده سازی سند تحول دانشگاه آزاد ابلاغ شد

نظام نامه پیاده سازی سند تحول دانشگاه آزاد ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه‌ای، «نظام‌نامه پیاده‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی» را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «نظام‌نامه پیاده‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده است: در راستای تحقق اهداف و پیاده‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و در جهت هماهنگی درون‌سازمانی، تقویت و نهادینه‌سازی برنامه‌محوری در تمامی فرآیندها، واحدهای سازمانی و دانشگاهی، زنجیره‌سازی فعالیت‌های دانشگاه، مأموریت‌سپاری و هم‌افزایی ارکان دانشگاه و نیز فرهنگ‌سازی و تقویت فرهنگ مشارکت و تحقق دانشگاهی شبکه‌ای، نظام‌نامه پیاده‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی جهت اقدام و نظارت بر حسن اجرای آن تدوین و ابلاغ می‌شود.

اهداف نظام‌نامه پیاده‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی شامل «تحقق اهداف و پیاده‌سازی اقدامات مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی»، «نظارت بر حسن انجام پروژه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با پیاده‌سازی اقدامات مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی»، «بازخوردگیری و ارزیابی تمامی فرایندهای اجرایی شده»، «بسترسازی جهت پیاده‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی»، «فرهنگ سازی ، تقویت فرهنگ مشارکت و تحقق دانشگاه شبکه‌ای» و «حاکمیت رویکردهای تحول‌آفرین، توجه به ارزش‌ها، در نظرگیری اهداف کلان (راهبردها) و اهداف عملیاتی (راه‌کنش‌ها) در تصمیم‌گیری‌ها و متعاقباً در تعریف و طراحی پروژه‌ها و فعالیت‌ها و... است.

پایبندی و تاکید بر عملیاتی نمودن سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، الزام به اتصال تمام فعالیت‌ها ی دانشگاه به اقدامات سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، نظارت و ارزیابی مستمر در کنار دوره‌های بازنگری سالیانه، تعهد به رسالت تبیین در پیشبرد اقدامات برای خلق تعهد عمومی نسبت به اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، پذیرش «تبادل نظر» میان برنامه‌ریزان، نخبگان دانشگاه و عموم خانواده دانشگاه در ایجاد مفاهمه حداکثری و... ازجمله رویکردهای نظام‌نامه پیاده‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است.

براساس بندهای این نظام‌نامه؛ فرآیند پیاده‌سازی برنامه برمبنای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، اسناد پشتیبان تهیه سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، اطلس آمایش و مأموریت‌گرایی استانی، نظام‌نامه پیاده‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و نظام‌نامه‌های موضوعی که به فراخور توسط شورای گسترش، آمایش و برنامه‌ریزی ابلاغ می‌شود، انجام خواهد شد.

در این نظام‌نامه تأکید شده است: برنامه‌های تدوین‌شده استان‌ها و واحدهای دانشگاهی باید به نحوی باشند که اصل تناسب و تطابق با سطوح مختلف سند رعایت شده و در سطح استان، پوشش حداکثری نسبت به برنامه‌های ذکرشده در سطح کلان وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ نظام‌نامه پیاده‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در 30 صفحه در اختیار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است، شامل مواردی ازجمله تعاریف، حیطه‌ها و سطوح برنامه‌ریزی، فرآیند اجرایی‌سازی برنامه، شیوه پیاده‌سازی، ممیزی و ارزیابی برنامه‌های اجرایی، ارکان پیاده‌سازی، فرآیند تایید و صحه‌گذاری برنامه، ارزیابی و بازخوردگیری، کاربرگ‌ها، الزامات تعیین مشاور برنامه‌ریزی ناحیه‌ای و... است.

کد خبر 5429089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha